FIND ART AT BERLIN BY ARTISTS FROM ALL OVER THE WORLD
Galerie Kremers
Galerie Kremers

Galerie Kremers

  • Schmiedehof 17, Berlin, Deutschland
  • +49 30-46998068
  • ckremers@galerie-kremers.com
  • No ratings found yet!
  • Galerie | Gallery is closed

    Weekly Store Timing

    Monday
    CLOSED
    Tuesday
    CLOSED
    Wednesday
    11:00 am - 6:00 pm
    Thursday
    CLOSED
    Friday
    12:00 pm - 7:00 pm
    Saturday
    12:00 pm - 7:00 pm
    Sunday
    CLOSED
  • GALERIE KREMERS
  • 14/398/01948
  • DE311068910
  • Consors Bank
  • DE47 7012 0400 8499 2710 08

Gregor Hiltner | As Time goes By | 2011

Gregor Hiltner As Time Goes By 2011 Acrylic and oil on canvas 40 x 50 cm Galerie Kremers

Gregor Hiltner | Black Sun | 2022

Gregor Hiltner Black Sun 2022 Öl und Acryl auf Leinwand 120 x 200 cm

Gregor Hiltner | Halbmond über Babylon | 2000

2000 Mischtechnik auf Leinwand 125 cm x 170 cm Galerie Kremers

Gregor Hiltner | Schneewitchen und Zwergnase | 2014

2014 Öl und Acryl auf Leinwand 100 cm x 80 cm Galerie Kremers

Gregor Hiltner | Springtime Melody | 2019

Gregor Hiltner Springtime Melody 2019 Acryl auf Leinwand 140 x 100 cm GALERIE KREMERS

Howard Sherman | Document Shredder # 33 | 2022

Howard Sherman Document Shredder # 33 Acrylic and marker on acid-free paper 22,86 x 15,24 cm Galerie Kremers

Howard Sherman | Document Shredder #23 | 2022

Howard Sherman Document Shredder # 23 Acrylic on acid-free paper 22,86 x 15,24 cm Galerie Kremers

Howard Sherman | High Priest From The Pagan Days # 47 | 2017

Howard Sherman High Priest From The Pagan Days # 47 Acrylic and marker on acid-free paper 30,48 x 22,86 cm Galerie Kremers

Howard Sherman | Places That Feel Alien | 2021

Howard Sherman Places That Feel Alien 2021 Acrylic, charcoal and spraypaint on acid-free paper 147,5 x 93,98

Howard Sherman | Self-portrait as Kong | 2019

Howard Sherman Self-portrait as Kong 2019 Acrylic, oil, canvas and marker on canvas 177,8 x 152,4 cm GALERIE KREMERS

Howard Sherman | Unflinching Prisoner | 2019

Howard Sherman  Unflinching Prisoner #23 2019 acrylic and collage on paper 22,86 x 15,24 cm Galerie Kremers

Howard Sherman | Words That Vibrate | 2021

Howard Sherman Words That Vibrate Acrylic, canvas and marker on canvas 177,8 x 152,4 cm GALERIE KREMERS

Juan Logan | Elegy CXX | 2022

Juan Logan Elegy CXXC Acrylic on 300lb Fabriano Artistico hot press paper, 55,8 x 76,2 cm

Juan Logan | Elegy LIV | 2019

Juan Logan Elegy LIV Acryl, Diamantenstaub auf Fabriano Papier 55,8 x 76,2 cm

Juan Logan | Elegy XLIX | 2019

Juan Logan Elegy XLIX 2019 Acryl auf Fabriano Paper

Juan Logan | Small Elegy # 6 | 2022

Juan Logan Small Elegy #6 2022 Acrylic on paper, 25,5 x35,5 cm

Juan Logan | Small Elegy #1 | 2022

Juna Logan Small Elegy #1 Acrylic on Paper, 25,5 x 35,5 cm

Juan Logan | Small Elegy #18

 Juan Logan wurde 1946 in Nashville, Tennessee geboren und arbeitet heute in Belmont, North Carolina. in seiner seit über 30 Jahren andauernden Schaffenszeit hat er in den verschiedensten Techniken - Druckgraphik, Malerei, Skulptur und Installation - und mit unterschiedlichen Materialien wie Holz, Metall, Keramik, Leinwand und Papier gearbeitet. Er hat national und international umfangreich ausgestellt, seine Werke finden sich in zahlreichen öffentlichen und privaten Sammlungen, darunter im Whitney Museum of American Art und das Boulder Museum for Contemporary Art.

Logans Werke  greifen oft Themen auf, die sich direkt mit der Situation und den Erfahrungen schwarzer Amerikaner*innen beschäftigen, andere beziehen sich auf allgemeinere menschliche Erfahrungen und verschiedene Formen des Missbrauchs und der Gewalt auf individueller, familiärer, gesellschaftlicher und allgemein menschlicher Ebene. Wie Landkarten machen sie sichtbar, wie hierarchische Beziehungen und soziale Stereotype Individuen, Institutionen und die materiellen und mentalen Landschaften des zeitgenössischen Lebens prägen. Auf diese Weise erinnern sie einerseits an Geschehnisse, die allzu gerne verdrängt werden wie z.B. die Situation flüchtender Menschen auf ihrem lebensgefährlichen Weg und markieren andererseits zugleich die Art und Weise, wie diese Geschehnisse wahrgenommen, dokumentiert und erinnert werden. Die Schwere der Themen steht in scharfem Kontrast zur Schönheit und ästhetischen Ausstrahlung in der Gestaltung wie im Gebrauch des Materials, Diamantsplitter funkeln in dem, was ein Tropfen Blut, eine Träne oder auch eine offene Wunde sein könnte (Elegy LIV). Die "Elegy"- Serie beschäftigt sich mit dem komplexen Zeiträumen zwischen Gedächtnis und Geschehen. Damit Geschehen zu Geschichte wird, muss es als Erinnerung bewahrt werden. Darauf weisen Elegien hin, sie sind sichtbare Fragmente dessen, was bleibt. Auf diese Weise werden in Juan Logans Bildern menschliche Erfahrungen zu bestimmten Farben, Formen oder Linien als Chiffren für Orte, Personen und Dinge in der Erinnerung. Sie fordern uns dazu auf, sie zu ergänzen und dessen zu gedenken, was einmal vollständig war.

Juan Logan was born in Nashville, Tennessee in 1946 and now works in Belmont, North Carolina. In his creative period, which has lasted for more than 30 years, he has worked in a wide variety of techniques - printmaking, painting, sculpture and installation - and with different materials such as wood, metal, ceramics, canvas and paper. He has exhibited extensively nationally and internationally, and his work is included in numerous public and private collections like the Philadelphia Museum of Art, the Baltimore Museum of Art, the Whitney Museum of American art and the Boulder Museum of Contemporary Art.A part of Logan´s works addresses issues that directly focus on the situation and experience of Black Americans, others relate to human experience as a whole and various forms of abuse and violence at the individual, family, societal and general human level. Like maps these works make visible how hierarchical relationships and social stereotypes shape and leave their imprint on individuals, groups and institutions. The material and mental landscapes of contemporary life become visible. Thus, on the one hand, these works call to memory events that are too easily suppressed, like e.g. the situation of fleeing people on their life-threatening journey. On the other hand they mark the way in which these events are perceived, documented and remembered. In many of the works the seriousness of these issues contrasts sharply with the beauty and aesthetic radiance of the design as well as the use of material like in Elegy LIV: diamond dust sparkles in what may be a drop of blood, a tear or even an open wound. The "Elegy" series deals with the complex relation between memory and incidents. Before these become historical events, they must be preserved as memories. Elegies point to this, they are visible fragments of what remains. Thus, in Juan Logan's paintings human experience is transformed into specific colors, shapes or lines as ciphers representing places, people and things in memory. Thus we are challenged to see the whole and commemorate what was once complete.

Ich bin über 16 Jahre alt und bin damit einverstanden, dass ART COMPASS  Tracking-Technologien von Dritten verwendet, um personenbezogene Daten zu verarbeiten, um ein Nutzerprofil zu erstellen und mir interessenbezogene Werbung zu zeigen. Ich kann meine Einwilligung jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen. Die Datenschutzerklärung können Sie hier einsehen: Datenschutzerklärung
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account