Fiona Ackerman | Main Exit | 2014
DIRK SALZ – DSA/M 718 #2510, 2019
Ø 90
Resinworks / deep dives, pigments and resin on multiplex SCHMALFUSS BERLINDIRK SALZ – DSA/M 1013 #2715, 2021
Fiona Ackerman | Memorabilia | 2013
Fiona Ackerman | La Modèle Rouge | 2012
Uwe Bremer | Parallelpassagen | 1998
HANS-HENDRIK GRIMMLING – an den wolken vergriffen, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – flug-wächter, 2009-2010
HANS-HENDRIK GRIMMLING – der einsiedler, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – wiederkehr des gleichen III, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – wiederkehr des gleichen II, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – wiederkehr des gleichen I, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – selbst, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – von allen seiten, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – veredelter strauch, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – argonaut I, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – märzenblütler, 2020
HANS-HENDRIK GRIMMLING – nah am wasser, 2020
HANS-HENDRIK GRIMMLING – rotkehlchenstrauch, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – kalter april, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – würgemassage, 2022
HANS-HENDRIK GRIMMLING – startrampe, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – dickicht, 2018
HANS-HENDRIK GRIMMLING – Nr. 31, 2016
HANS-HENDRIK GRIMMLING – nachdenklich I, 2013
HANS-HENDRIK GRIMMLING – o.T., 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – gelandet, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – selbst, 1971
HANS-HENDRIK GRIMMLING – kräftemessen, 2021
HANS-HENDRIK GRIMMLING – schauspieler, 2021
ROLAND DELEAU – SILBERSEE, 2019
ROLAND DELEAU – MAGNOLIE & MAIS, 2015
ROLAND DELEAU – MAGNOLIE & STOCKROSE, 2015
ROLAND DELEAU – MAGNOLIE & SPUK, 2015
ROLAND DELEAU – Hommage an Bettina Rheims / Chambre Close III, 2011
ROLAND DELEAU – ROSENKRANZFEST II (n.A.Dürer), 1994
ROLAND DELEAU – DAS URTEIL DES PARIS (ohne Paris) (n.N.M.Deutsch), 1998
ROLAND DELEAU – FRÜHSTÜCK IM ATELIER II (n.E.Manet), 1998
ROLAND DELEAU – MADONNA & ZEISIG, wild (n.A.Dürer), 2017
ROLAND DELEAU – WASSERSPIELE, 2014
ROLAND DELEAU – Hommage an Bettina Rheims / Chambre Close I, 2011
ROLAND DELEAU – Bernie Ecclestone & Gattin, 2002
ROLAND DELEAU – FEUTCHTE SAAT (Vietnam Idyll), 1998
ROLAND DELEAU – Hamburg / Giverny, 2011-14
ROLAND DELEAU – ANSCHWELLENDER BOCKSGESANG I (u.a.n.F.Boucher), 2004
ROLAND DELEAU – Büchsenlicht und Jägermeister, 2008
ROLAND DELEAU – LAS MENIÑAS III (n.D.Velazquez), 1999
ROLAND DELEAU – Meine Helden / ICH? , 2020
ROLAND DELEAU – Meine Helden / LEONARDO DI CAPRIO mit Breitling Uhr, 2002
ROLAND DELEAU – Meine Helden / MADONNA-VERBOT (n.B.Rheims), 2003
ROLAND DELEAU – Meine Helden /Der Deutschlandmaler (Immendorf), 2010
ROLAND DELEAU – Meine Helden / Graue Eminenz (Richter), 2010
ROLAND DELEAU – Meine Helden / Françoise Masquée, 2018
ROLAND DELEAU – DEJENEUR SUR L’HERBE II (n. E. Manet), 1999
ROLAND DELEAU – Meine Helden / THOMAS MANN II, 2019
ROLAND DELEAU – Meine Helden / FREUD’S PSYCHE, 2019
ROLAND DELEAU – DEJENEUR SUR L’HERBE, 1999
Martin Mohr | Sonnenkönig | EIGENHEIM Weimar/Berlin
Martin Mohr | Stillleben | EIGENHEIM Weimar/Berlin
Martin Mohr | Lorelei | EIGENHEIM Weimar/Berlin
Juergen Tenz: Radierung “Nr.14” (2019)
Jürgen Tenz
“Nr.14”
2019
Etching
15 x 9cm (printing plate), 40 x 30cm (framed)
Galerie feinart berlin
Jürgen Tenz, Radierung “Nr.8” (2017)
Howard Sherman | Self-portrait as Kong | 2019
Vitaly Medvedovsky | Svet | 2021
BODO KORSIG – no more excuses, 2008
Gregor Hiltner | Springtime Melody | 2019
GAMA | Dirty Iceberg | ifungiclub | #756
GAMA | Glue | ifungiclub | #716
GAMA | Turbo Tiger | ifungiclub | #703
GAMA | Rhinocertidae | ifungiclub | #555
GAMA | Himalaya Prince | ifungiclub | #308
GAMA | Amythiyst | ifungiclub | #223
GAMA | Desert Storm | ifungiclub | #182
GAMA | Panthera orientalies | ifungiclub | #163
Howard Sherman | Unflinching Prisoner | 2019
Gregor Hiltner | As Time goes By | 2011
Howard Sherman | Document Shredder #23 | 2022
Howard Sherman | Document Shredder # 33 | 2022
Howard Sherman | High Priest From The Pagan Days # 47 | 2017
Howard Sherman | Impulse Police #16 | 2016
Juan Logan | Small Elegy #18
Juan Logan wurde 1946 in Nashville, Tennessee geboren und arbeitet heute in Belmont, North Carolina. in seiner seit über 30 Jahren andauernden Schaffenszeit hat er in den verschiedensten Techniken - Druckgraphik, Malerei, Skulptur und Installation - und mit unterschiedlichen Materialien wie Holz, Metall, Keramik, Leinwand und Papier gearbeitet. Er hat national und international umfangreich ausgestellt, seine Werke finden sich in zahlreichen öffentlichen und privaten Sammlungen, darunter im Whitney Museum of American Art und das Boulder Museum for Contemporary Art.
Logans Werke greifen oft Themen auf, die sich direkt mit der Situation und den Erfahrungen schwarzer Amerikaner*innen beschäftigen, andere beziehen sich auf allgemeinere menschliche Erfahrungen und verschiedene Formen des Missbrauchs und der Gewalt auf individueller, familiärer, gesellschaftlicher und allgemein menschlicher Ebene. Wie Landkarten machen sie sichtbar, wie hierarchische Beziehungen und soziale Stereotype Individuen, Institutionen und die materiellen und mentalen Landschaften des zeitgenössischen Lebens prägen. Auf diese Weise erinnern sie einerseits an Geschehnisse, die allzu gerne verdrängt werden wie z.B. die Situation flüchtender Menschen auf ihrem lebensgefährlichen Weg und markieren andererseits zugleich die Art und Weise, wie diese Geschehnisse wahrgenommen, dokumentiert und erinnert werden. Die Schwere der Themen steht in scharfem Kontrast zur Schönheit und ästhetischen Ausstrahlung in der Gestaltung wie im Gebrauch des Materials, Diamantsplitter funkeln in dem, was ein Tropfen Blut, eine Träne oder auch eine offene Wunde sein könnte (Elegy LIV). Die "Elegy"- Serie beschäftigt sich mit dem komplexen Zeiträumen zwischen Gedächtnis und Geschehen. Damit Geschehen zu Geschichte wird, muss es als Erinnerung bewahrt werden. Darauf weisen Elegien hin, sie sind sichtbare Fragmente dessen, was bleibt. Auf diese Weise werden in Juan Logans Bildern menschliche Erfahrungen zu bestimmten Farben, Formen oder Linien als Chiffren für Orte, Personen und Dinge in der Erinnerung. Sie fordern uns dazu auf, sie zu ergänzen und dessen zu gedenken, was einmal vollständig war.
Juan Logan was born in Nashville, Tennessee in 1946 and now works in Belmont, North Carolina. In his creative period, which has lasted for more than 30 years, he has worked in a wide variety of techniques - printmaking, painting, sculpture and installation - and with different materials such as wood, metal, ceramics, canvas and paper. He has exhibited extensively nationally and internationally, and his work is included in numerous public and private collections like the Philadelphia Museum of Art, the Baltimore Museum of Art, the Whitney Museum of American art and the Boulder Museum of Contemporary Art.A part of Logan´s works addresses issues that directly focus on the situation and experience of Black Americans, others relate to human experience as a whole and various forms of abuse and violence at the individual, family, societal and general human level. Like maps these works make visible how hierarchical relationships and social stereotypes shape and leave their imprint on individuals, groups and institutions. The material and mental landscapes of contemporary life become visible. Thus, on the one hand, these works call to memory events that are too easily suppressed, like e.g. the situation of fleeing people on their life-threatening journey. On the other hand they mark the way in which these events are perceived, documented and remembered. In many of the works the seriousness of these issues contrasts sharply with the beauty and aesthetic radiance of the design as well as the use of material like in Elegy LIV: diamond dust sparkles in what may be a drop of blood, a tear or even an open wound. The "Elegy" series deals with the complex relation between memory and incidents. Before these become historical events, they must be preserved as memories. Elegies point to this, they are visible fragments of what remains. Thus, in Juan Logan's paintings human experience is transformed into specific colors, shapes or lines as ciphers representing places, people and things in memory. Thus we are challenged to see the whole and commemorate what was once complete.
BODO KORSIG – hidden mind (II), 2016
BODO KORSIG – color of exhalation (II), 1999
BODO KORSIG – color of exhalation, 1999
BODO KORSIG – lost in paradise (III), 2022
BODO KORSIG – lost in paradise (II), 2022
BODO KORSIG – always expect the unexpected, 2022
BODO KORSIG – Leave Everything Behind, 2022
BODO KORSIG – dare more, 2020
BODO KORSIG – traces of live, 2020
BODO KORSIG – I need less, 2018
BODO KORSIG – luck of desire, 2020
BODO KORSIG – hidden mind, 2016
BODO KORSIG – webs of live, 2021
BODO KORSIG – das lüsterne hirn (II), 2022
BODO KORSIG – das lüsterne hirn, 2022
BODO KORSIG – lost in paradise, 2022
BODO KORSIG – window of the mind, 2018
BODO KORSIG – never enough, 2020
Vadim Zakharov | BAFF BAFF! What Are The Politicians Talking About | 2021
Vadim Zakharov
BAFF BAFF! What Are The Politicians Talking About, 2021 Video, Durration 4min 20sec (Original 65 min) Edition 1/4 - Original version
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEArsen Savadov | Donbass Chocolate | 1997
Arsen Savadov
Donbass Chocolate, 1997 c-print on aluminium 115 x 150 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEKatharina Sieverding | Maton Solarisation F-XI & F-XII | 1969/2022
Katharina Sieverding
Maton Solarisation F-XI & F-XII, 1969/2022 Druck 190 x 250 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEAngelika Platen | Dennis Oppenheim, “Erdarbeit” | Düsseldorf 1969
Angelika Platen
Dennis Oppenheim, "Erdarbeit" , Düsseldorf 1969 2 bis 4 Archival Pigment Fine Art Prints /Baryta 25,7 x 32,5 cm 1/3 Exemplar
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEFiona Pardington | Young Hawk, Hag stone and Paper Nautilus, Ripriro Beach | 2014
Fiona Pardington
Young Hawk, Hang Stone and Paper Nautilus, Ripiro Beach Photograph printed on canvas 108 x 144 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEOla Kohlehmainen | Synagogue Glockenkasse 1861 (Destroyed 9.11.38) I | 2019
Ola Kohlehmainen
Synagogue Glockenkasse 1861 (Destroyed 9.11.38), 2019 Archival matt inkjet print in Artist frame Ed 1/6 75 x 68 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEOla Kohlehmainen | Das ist der Dom in Coeln I | 2019
Ola Kohlehmainen
Das ist der Dom in Coeln I, 2019 Archival matt inkjet prints, mirrors in Artist frame Ed 1/2 226 x 777 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEWilliam Kentridge| Prosessional Nose | 2015
William Kentridge
Processional Nose, 2015 Mohair Teppich 258 x 257 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEFranek | Besuch im Atelier (Ostersonntag) | 2021
Franek
Besuch im Atelier (Ostersonntag), 2021 Mischtechnik/ Leinwand 100 x 190 cm
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESEWojtek Doroszuk | Festin | 2013
Wojtek Doroszuk
Festin, 2013 Video, HD, Sound, 20'15" ed. 5/8+ 1
Teil von Arts of Resitance IV
KLEINERVONWIESE